Jakiś czas temu miałem okazje zapoznać się z pozycją: David Oglivy – Wyznanie człowieka reklamy. W mojej opinii jest to książka godna uwagi. Jeden z rozdziałów (rozdział 4 – Jak być dobrym klientem) skłonił mnie do przemyśleń jaki jest idealny klient. Część niżej przedstawionych punktów pochodzi bezpośrednio z książki, część jest dostosowana do moich potrzeb.
Zatem kolejno:
1. wybierz właściwego freelancera – takiego, którego pracę Cię przekonują oraz jesteś w stanie zaufać mu jeżeli idzie o sprawy kreacji.
2. przekazuj informacje – im więcej informacji na temat wymagań i danego zlecenia tym ostateczny efekt jest bliższy oczekiwanemu ideałowi.
3. kwestie kreatywności pozostaw grafikowi – „Po co trzymać psa i szczekać samemu?” myślę, że cytat z tej książki doskonale oddaje znaczenie tego punktu.
4. nie poddawaj pracy grafika ocenie zbyt wielu ludzi – jak wiadomo ilu ludzi tyle gustów, z doświadczenia wiem, że im mniej osób ocenia pracę po stronie klienta tym efekt jest bardzo często „lepszy”.
5. płać tyle aby obie strony były zadowolone – takie podejście daje zdecydowane lepsze rezultaty pracy.
6. bądź szczery i zachęcaj do szczerości – lepiej od razu powiedzieć, że dany pomysł jest zły…
7. nie trać czasu na sprawy mniej istotne – czasem dobrze skupić się na najważniejszych elementach niż rozważać te na nic nie wpływające.
Można byłoby pisać jeszcze kilka punktów, jednakże te powinny wystarczyć do obopólnego zadowolenia. Także podsumowując polecam zapoznanie się z tą książką.
Masz pytania, wątpliwości lub uwagi zapraszam do kontaktu mailowego.